IMPORTANT

Dieta Evers

Scris de pe 14 februarie, 2013
Share Button

evers_dietDieta a fost denumita dupa medicul german dr. Joseph Evers (1894-1975). Parintele metodei a plecat de la premiza ca majoritatea alimentelor ajung pe masa noastra in forma prelucrata, astfel pierzand mult din valoarea originala. Din acest motiv componentele de baza ale dietei Evers sunt alimente naturale – de exemplu radacini, fructe si tuberculi – lapte crud, paine din ovaz si cereale integrale. Aceasta dieta este foarte utila in special la tratarea tulburarilor metabolice (diabet zaharat sau obezitate).
Principiile de baza ale dietei Evers
Joseph Evers a fost intens preocupat de problema raspandirii tot mai largi in tarile industrializate a bolilor specifice civilizatiei. Acesta a enumerat printre cele mai moderne afectiuni ale omului tulburari metabolice, aparitia cariilor dentare, arterioscleroza, cancerul, respectiv afectiunile gastrice si intestinale cronice. Dr. Evers a formulat clar raspunsul: denaturalizarea alimentelor este raspunzatoare de aceste fenomene negative. De aici si solutia. Aceste boli si consecintele acestora pot fi prevenite prin consumarea alimentelor naturale, cu valoare nutritionala ridicata. In baza a diferite studii, Dr. Evers a stabilit ca in principal oamenii ar trebui sa se hraneasca cu fructe si legume. In opinia acestuia carnea, legumele frunzoase si germenii nu constituie hrana naturala a omului. Insa dr. Evers, pe langa acestea a stabilit capopoarele care traiesc in natura nu cunosc cariile, arteroscleroza, diabetul sau alte boli ale civilizatiei. Acest lucru este valabil in ciuda faptului ca se hranesc unilateral, adica in mare parte hrana lor nu este compusa din seminte naturale, radacini, ci din carne. Din observatiile sale a tras urmatoarele concluzii:
– in ciuda faptului ca oamenii sunt in principal erbivori, pot consuma si alimente de origine animala
– in nici un caz alimentele nu trebuie falsificate.
Alimentatia sanatoasa ne fereste de bolile civilizatiei
Alimente “false”
Dr. Evers considera ca cea mai frecventa greseala este ca in loc sa consumam paine integrala, bogata in substante de balast si vitamine ne hranim cu paine alba cu valoare nutritiva mult mai redusa.
Nici laptele de vaca nu este consumat in forma originala. In cazuri fericite este numai pasteurizat, in schimb, in prezent in comert, ajunge lapte omogenizat, conservat si sterilizat. Valoare nutrittiva a alimentelor conservate si congelate scade semnificativ in cursul sterilizarii. Acelasi lucru este valabil si in cazul produselor lactate, fructelor conservate chimic. Digestia ne este ingreunata de nicotina, cafea, ceai, alcool si dulciuri. Acesti factori impreuna contribuie la aparitia bolilor civilizatiei.
Din ce consta dieta Evers.
Pentru ca dieta sa fie eficienta, prescriptiile se vor respecta cu strictete.
– Pricipiul de baza al dietei este ca alimentele sa se consume in forma in care sunt disponibile in natura. Din acest motiv hrana nu se va fierbe, coace, praji in ulei si condimenta puternic.
-La alegerea alimentelor se va acorda atentie la oferta de sezon si se va consuma ceea ce provine din mediul nostru. Avantajul este ca in acest fel alimentele sunt proaspete si nu necesita conservare in vederea transportului de durata.
– La dieta se pot consuma diferite fructe, de exemplu mere , pere, prune, lapte crud si unt de casa. Alte componente ale dietei sunt secara si graul, painea integrala, fulgii de ovaz, ouale crude , mierea si apa. Dieta poate fi completata cu alune si nuci.
– Se va evita consumul alimentelor iritante si a condimentelor : nicotina, cafea, ceai, cacao. De asemenea pe parcursul dietei Evers este interzis consumul de zahar, sare, otet, mustar, piper se va evita consumul indulcitorilor si al conservantilor. Insa din cand in cand este permis consumul unui pahar de vin sau bere.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


4 + = noua

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>